برترین مطالب سایت‌های معتبر جهان

برترین مطالب سایت‌های معتبر جهان در این وبلاگ منتشر خواهد شد

برترین مطالب سایت‌های معتبر جهان

برترین مطالب سایت‌های معتبر جهان در این وبلاگ منتشر خواهد شد

برترین مطالب سایت‌های معتبر جهان در این وبلاگ منتشر خواهد شد

  • ۰
  • ۰

اگر به خاطر داشته باشید، گوگل در ماهمی سال میلادی جاری در طی یک به‌روزرسانی قابلیت حالت محرمانه (Confidential Mode) را برای کاربران دسکتاپ جی میل عرضه کرد و هم‌اکنون گزارش‌هایی که به دست موبایلستان رسیده است حاکی از آن است که این قابلیت به نرم‌افزار اندروید این سیستم راه پیدا کرده است.

حساب کاربری جی میل در توییتر افزوده شدن این قابلیت را اعلام کرد. حالت محرمانه درواقع به کاربران اجازه می‌دهد تا بر روی مکالمات بسیار حساس خود ساعت شمار خود تخریبی قرار بدهند و از رسیدن این اطلاعات به دست افراد غیرمجاز جلوگیری کنند. این قابلیت زمانی فعال می‌شود که شما دکمه ایمیل جدید را می‌زنید. سپس علامت سه‌نقطه که نشان‌دهنده تنظیمات است گزینه‌ای جدید تحت عنوان “Confidential Mode” را برای شما ظاهر می‌سازد که به شما اجازه می‌دهد تا برای ایمیلی که قصد ارسال آن را دارید تاریخ انقضا و کد عبور تعیین کنید.

لازم به ذکر است که کاربران جی میل هیچ مشکلی در باز کردن پیام‌های محرمانه ندارند اما مشتریانی که از جی میل استفاده نمی‌کنند برای تصدیق اعتبار خود کد عبوری را از یک پرتال امن دریافت می‌کنند و از آن برای باز کردن ایمیل خود استفاده می‌کنند. زمانی که ایمیل ارسال شد، زمان خود تخریبی قابل‌تغییر نخواهد بود.

این قابلیت قدم بسیار بزرگی در جهت حفظ امنیت اطلاعات کاربران است و تنها نقص آن منقضی و درنهایت پاک شدن این اطلاعات از سیستم کاربران گیرنده و فرستنده است. بااین‌وجود بسیاری از اطلاعات وجود دارند که حتی نگه‌داری از آن‌ها نیز خطرساز است و به همین جهت استفاده از این سیستم در این شرایط کاربرد فراوانی خواهد داشت.

این قابلیت هم‌اکنون بدون نیاز به به‌روزرسانی نرم‌افزار جی میل بر روی دستگاه‌های اندرویدی آماده استفاده است. بااین‌حال عده زیادی در رابطه با عرضه این قابلیت برای دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل iOS نیز سوال کرده بودند اما گوگل در این رابطه تاکنون پاسخ حتمی‌ای نداده است.


مشاهده عکس و مطلب:  عرضه حالت محرمانه برای نرم‌افزار اندروید جی میل

موبایلستان

  • ۹۷/۰۵/۳۰
  • لیلی علیزاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی